Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Kita tidak mampu melihat Allah dengan mata kasar kita tapi lihatlah Allah dengan mata hati kita. Allah 'hadir' dalam setiap hati dan jiwa hamba-hamba yang mengharapkan keredhaanNya. Allah bersama di setiap langkah, di setiap nafas hamba-hamba yang mengharapkan cinta dariNya. Maka 'bawalah' Allah dalam setiap urusan kita.

Vacation to Cameron Highland : Day 1 Perjalanan ke atas sana

Assalamualaikum semua...apa khabar..?

Percutian kali ni memang last minute punya plan. Idea untuk pergi bercuti tu datangnya dari aku. I just wanna to go somewhere to refresh my mind, to heal up my stress, to see new environtment. Senang cerita orang kata, ambil angin baru. Yelah, lepas bersalinkan Yusuf, aku tak pernah pergi vacation mana-mana lagi. Duduk rumah, jaga anak, masak, kemas rumah..bla bla bla... and the routines repeating again again and again...

Lepas tu aku luahkan kat suami aku untuk bercuti, aku tak kisah ke mana, aslkan bukan kat bongek. hahaha...jadi suami aku ajak ke Cameron Highland. Aku rasa not bad, even dah pergi last year, still my best place to go. banyak benda boleh buat kat  sana, sejuk, banyak fresh flowers, so....i wanna be the master planner!!!!

So..kami bertolak pagi  18 november 2018.

kami keluar rumah, tepat pukul 8 pagi. Kami bersarapan dulu di greenwood, aku pesan roti canai telur, suami pesan capati kari kambing dan roti canai USA. Special. ala..roti canai tu letak telur mata je atas tu pastu kuah banjir, jadi la roti canai USA. sayang tak snap gambar. huhu

Then lepas isi minyak dan pam tayar spare, kami terus bertolak ke Brinchang. Alhamdulillah perjalanan smooth, perut kenyang sebab makan roti canai, Anak-anak tidur, umi diorang pun tidur. Hahaha..tinggal abbi drive sorang2.

Masa ni Abbi singgah di station minyak Shell di Rawang. Bukan main happy budak tomel dua orang ni.
Dalam 2 jam jugak perjalanan kami ke persimpangan Tapah dari tol Gombak. Masuk persimpangan Tapah, terus nampak ada orang jual durian. Apa lagi Abbi terus berhenti, sebab Ibrahim dari hari tu asyik sebut nak durian. Lagipun Perak dengan Pahang tengah musim durian.

Not bad durian pakcik ni, kami makan kat situ terus sebab Ibrahim dah sebut2 macam orang mengidam. Hahaha... Lepas settle makan durian, kami bertolak semula ke Brinchang.

Jalan okey, cuma faham-faham jelah jalan ke atas masih lagi teruk sebab lori, bas ulang alik naik atas tu, so hati-hati. Kalau Abbi suruh aku drive naik CH, memang aku tolak siap2. Tak berani. baik aku tidur je. haha. Tapi Alhamdulillah, lalu lintas baik dan tak sesak.

On the way tu kami singgah minum teh kat Bharat Tea Valley. memang ada dlm schedule kami. Padahal dah tgh hari buto time tu, orang lapar nasi tapi kami minum teh . Lagipun tak pernah lagi kami minum-minum kat sini. Feeling-feling omputeh.

Then kami terus ke apartment tempat kami menginap sepanjang kat sini. Dan ni first time kami try nak stay kat apertment. Abbi yang suggest kiorang sewa apartment sebab dia nak masak nanti...wahhh...not bad jugak kan, boleh makan jagung dgn ubi manis rebus fresh2 kat atas. lagipun, kami rasa bilik hotel dah tak cukup selesa bagi kami berempat. Nak bilik hotel yang luas, bajet pun tinggi jugak. So aprtment was the best solution for us, ada 3 bilik, ruang tamu, dapur. Bilik-bilik tu kami tak guna semua. satu jadi tempat tidur, satu tempat iron baju, letak telekung, tempat aku bersiap. walla....luas dan best.

Jadi, cari punya cari dapatla Aaron apartment @ Crown Imperial. 4 hari 3 malam kami kat sana total price for apartment 3 bilik tidur, 2 bilik air ialah RM397.11. MURAH KAN??  Worth it sangat...bersih, selesa, ada TV siaran injoy. Walaupun siaran selalu tergendala, musim hujan, tapi alhamdulillah daripada tak ada. sebab kami xkemana-mana lepas maghrib. Jadi TV sebagai hiburan.
But i am very recommend this apartment. Good choice.

Lepas berehat dan bersihkan diri, kami keluar untuk cari makan dan beli barang basah untuk masak esok. Allah...kedai makan dengan pasar sangat dekat dengan apartment kami. mudah urusan kami. Kami dinner di restoren pattani Nik ikan bakar. Kami order ikan bawal hitam goreng, som tam pauh dan sup ayam. Alhamdulillah lega sangat dapat makan nasi.

Lepas makan kami cari jagung dan ubi untuk direbus malam ni...kami pilih jagung susu. sedap sangat, manis. Abbi pulak buat jagung ala-ala corn cup tu. dengan jagung susu lagi, MasyaALLAH sedap sangat.

Tunggu sambungan di entry seterusnya ya...