Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kita tidak mampu melihat Allah dengan mata kasar kita tapi lihatlah Allah dengan mata hati kita. Allah 'hadir' dalam setiap hati dan jiwa hamba-hamba yang mengharapkan keredhaanNya. Allah bersama di setiap langkah, di setiap nafas hamba-hamba yang mengharapkan cinta dariNya. Maka 'bawalah' Allah dalam setiap urusan kita.

Perancangan Manusia

Apa perasaan bila sesuatu yang kita nak sangat tak dapat. Lebih2 lagi ada orang yang menyekat kemahuan kita tu. Dan kita jadi speechless bila berhujah tentang kemahuan kita tu supaya diorang faham. Kononya diorg lagi faham masalah kita tu dari diri kita sendiri. Sangat2 kecewa kan? Rasa macam xnak bangun utk hadapi hari esok je. 

Aku pernah rasa macam tu. Time kecik2 dulu, ayah aku payah sangat nak bagi aku pergi rombongan sekolah. Entah, aku pun tak tahu kenapa. mungkin waktu tu kami bukan keluarga yang senang nak keluarkan duit semata2 nak pergi zoo negara. Apa lagi, mengamuk la aku time tu. Yelah, nak jugak merasa berjalan-jalan dgn kawan2 kan. Tapi apakan daya, aku tetap xdpat pergi. (tapi pernah la juga pergi rombongan..^_^)

Memang kita selalu cakap, bila sesuatu keinginan kita tu tak tercapai disebabkan terhalang oleh sesuatu. Dan kita mula merungut. Menangis. Tension. Geram. Tapi pernah tak kita sedar yang sebenarnya keinginan kita tu bukan dihalang oleh 'sesuatu' tapi tidak diizinkan lagi oleh Allah. Kita pandai merancang tapi Allah la sebaik2 perancang. Mungkin keinginan kita tu tak baik untuk diri kita dan ada yang lebih baik untuk kita. Dia Maha Tahu.

When we asked for something, He will say
1. Yes
2. Yes, but late
3. No, but you will get something better.
He is wonderful, He is so sweet..^_^

So jangan bersedih, tapi pohonlah rayulah semahu2nya kepada Allah. Asalkan niat kita adalah semata2 untuk kebaikan, Allah pasti akan tolong. Dan aku pernah juga rasa perasaan ni. ^_^

Indahnya keimanan, andai hamba tahu dan kenal siapa Penciptanya. Allah adalah apa yang kita anggap. Jika kita yakin Allah akan kabulkan doa2 kita, maka dia akan kabulkan. Begitu juga sebaliknya. 

Leave A Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...