Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Kita tidak mampu melihat Allah dengan mata kasar kita tapi lihatlah Allah dengan mata hati kita. Allah 'hadir' dalam setiap hati dan jiwa hamba-hamba yang mengharapkan keredhaanNya. Allah bersama di setiap langkah, di setiap nafas hamba-hamba yang mengharapkan cinta dariNya. Maka 'bawalah' Allah dalam setiap urusan kita.

Pilihan


Assalamualaikum...



Tajuk entry pun sangat sinonim dengan apa yang aku nak cakapkan kali ni. Semua orang tahu, Pilihan raya Umum Malaysia ke-13 (PRU13) is very around the corner; 20-April-13 akan diumumkan calon-calon yang akan bertanding (Penamaan calon) dan semua tangan-tangan rakyat akan memangkah pemimpin yang dirasakan sangat layak pada 5-May-13. Kali ni semua rakyat diberi mandat untuk membuat pilihan siapa yang layak diberi tanggungjawab sebagai pemimpin. Sangat2 dekat kan masanya? Are you alert my dear readers?





So dah decide mana yang layak untuk dijadikan pemerintah nanti? Apa pun pilihan anda, fikirkan elok2. Sebab masa depan Malaysia sangat penting dan berada di tangan anda. Kuasa mengubah di tangan anda sekarang wahai rakyat jelata semua......

“ Sesiapa yang melihat kemungkaran hendaklah dia mengubahnya dengan kuasanya.”
Hadis sahih Muslim







So nak bercerita tentang pilihan saya. InsyaAllah pilihan yang tepat. Parti Islam Semalaysia (PAS). KENAPA aku pilih PAS Mesti ada sebab kan? Best ke jadi pembangkang ni? Tak kenang budi betol la!! Malaysia ni dah aman damai dah, xmacam Negara lain.  And sooo on.....phew!










KENAPA?? Yes..semua perkara ada sebab musababnya, let me tell you, listen properly. *alaalanenekberceritakatcucunya.nenekdudukataskerusicucududukbawah*

Telah Ditakdirkan Allah s.w.t, aku diberi peluang untuk bergerak kerja dengan orang-orang PAS,. Alhamdulillah sampai sekarang,..contohnya kalau ada apa-apa event, aku dan sahabat2 semua ditugaskan untuk kutip sumbangan dari orang-orang yang datang.Apa yang aku lihat daripada orang-orang PAS ni ialah, mereka menerapkan budaya bekerjasama yang selamat. Selamat dari bersentuhan lelaki dan perempuan, selamat dari difitnah manusia, selamat dari budaya melaghokan, selamat dari lalai dan leka. Bila berada dalam kalangan mereka, satu ikatan yang sangat rapat akan terbentuk. Itu yang dinamakan fikrah. Fikrah yang sama dan serasi. Yes..bila aku berada dalam kalangan mereka, aku turut rasa ini lah duniaku. Alhamdulillah...

Bila kami bergerak,kami akan bergerak dengan satu matlamat, matlamat untuk menangkan Islam. Menangkan parti itu hanya satu medium sahaja, dan menangkan Islam itu adalah matlamat utama. Dari segi pemerhatian aku pada mereka, mereka akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai matlamat mereka tapi dalam pada masa yang sama hati mereka tetap bergantung harap pada Allah. Jika ditakdirkan Pakatan Rakyat menang, itu datang daripada Allah. Allah lihat pada usaha dan kesungguhan  mereka. Allah kan Maha melihat.

Tanggung jawab dan amanah. Apabila ajaran Islam diterapkan dalam diri mereka, mereka tahu betapa beratnya tanggungjawab dan betapa besarnya amanah. Mereka akan berusaha untuk pikul semua tu sebab mereka takut, di akhirat nanti akan disoal oleh Maha Esa tentang tanggungjawab yang telah diberi. Buat kerja pun elok2 bukan minta pujian manusia tapi mengharapkan keredhaan Allah. Allahuakbar...sungguh indahnya Iman bila hati faham tentang Islam.

Yang penting apa yang mereka lakukan, mereka lakukan dengan ikhlas, tak harapkan apa2 balasan, tak ada mana2 pihak yang sogok mereka dengan duit, malah mereka keluarkan duit mereka sendiri. Kata mereka, ni pelaburan untuk akhirat nanti. Sekarang pun kalau kita perhatikan,  bendera PR tak banyak berbanding bendera BN. Sebab mungkin duit infaq dari ahli2 dan penyokong PR tak banyak macam apa yang BN ada.


Semalam, aku dapat join mereka ke satu kawasan perumahan di Shah Alam untuk rayu undi. Yes, RAYU undi. RAYU..RAYU.. kami bertemu dengan pengundi-pengundi disana, bertentang 4 mata, dari pintu rumah ke pintu rumah yang lain semata-mata untuk menerangkan manifesto PR. Mereka tak ada medium media macam yang BN ada. Ini salah satu cara yang mereka usahakan. Teguhnya hati mereka, kuatnya hati mereka. Tu tak cerita lagi macam mana kami diprovok oleh pengundi2 tegar BN. Bagaimana kami dihalau oleh mereka. Allah maha melihat usaha mereka.

Then, melalui fikiran aku, aku yakin Malaysia akan makmur dan bertambah baik di bawah kepimpinan ulama’. Ulama’ ni pewaris nabi. Korang tau x, yang manusia yang paling berpengaruh yang telah diiktiraf dunia disebabkan kepimpinan dan sifat2 mulia yang lain ialah Nabi Muhammad s.a.w. Allah..Allah..orientalis barat pun dah sedar, kita pun patut sedar ulama’ iaitu pewaris Nabi mampu merubah Malaysia menjadi Negara berkebajikan yang aman dan makmur.
Petikan buku 100 manusia paling berpengaruh dalam sejarah- Michael H. Hart


Lagi satu, mereka selalu berhujah berdasarkan fakta dan ada bukti di tangan.

Kerajaan Malaysia memang tak pernah diubah sejak di awal penubuhannya, jadi rakyat tak biasa untuk menerima perubahan tu, tapi why not to try untuk satu sesi ni, kalau tak ok, kita ubahlah balik. Senang sangat kan? Bukan apa, teringin jugak nak cuba sesuatu yang baru. Teringin jugak nak hirup angin yang baru. Kan??

Undilah Pakatan Rakyat- Dah tengok manifesto kedua2 pihak? Dah timbang balik apa yang diorang janjikan? Semuanya di tangan anda.

Ehsan Encik Google


Comments
2 Responses to “Pilihan”
  1. Tanpa Nama says:

    Hello there I am so thrilled I found your web site,
    I really found you by error, while I was searching on Digg for something else, Regardless I am here now and would just like to say cheers for a incredible post and a all round exciting
    blog (I also love the theme/design), I don’t have time to browse it all at the minute but I have
    bookmarked it and also added your RSS feeds, so when
    I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the excellent b.


    Here is my webpage - http://aviametserver.ru/wiki/index.php?title=Yeast_Infection_In_Pregnant_Women

  2. Tanpa Nama says:

    What's up, I read your new stuff daily. Your story-telling style is witty, keep up the good work!

    Also visit my webpage; affordable-dental-Plan.org

Leave A Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...