Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Kita tidak mampu melihat Allah dengan mata kasar kita tapi lihatlah Allah dengan mata hati kita. Allah 'hadir' dalam setiap hati dan jiwa hamba-hamba yang mengharapkan keredhaanNya. Allah bersama di setiap langkah, di setiap nafas hamba-hamba yang mengharapkan cinta dariNya. Maka 'bawalah' Allah dalam setiap urusan kita.

Gaza buat aku menangis

Alhamdulillah, Allah kurniakan rasa ni. rasa prihatin kat saudara-saudara aku kat sana. Setiap kali teringat diorang yang sekarang tengah berlari untuk elak peluru-peluru buta sang laknatullah, hati rasa tersentuh, risau, sebak. dan dalam masa yang sama, hati aku tetap kata, mereka orang-orang hebat, bakal dikurniakan syurga di akhir hayat mereka. Mereka sangat beruntung. 

Semalam, dari pagi hingga ke malam, aku sebak, menangis, dalam hati harap Allah lindungi mereka, saudara-saudaraku dari serangan sang laknatullah. Anak-anak kecil, wanita-wanita, sungguh, mereka amat lemah. Tiba waktu maghrib, bila menatap kalam Allah, mulut aku membaca ayat-ayat suci Allah, tapi hati tak tenteram, terus mengalir air mata. Aku selak-selak tafsir biru itu, nak cari ayat tentang murkanya Allah kepada puak zionis. Dalam hati sentiasa berdoa, semoga Allah lindungi mereka....Allah.. kabulkan lah doa aku.

Dan akhirnya, pagi ni ada sedikit kelegaan dalam hati aku, sang laknatullah memohon genjatan senjata hanya kerana melihat kekuatan sang anak muda Palestine yang bersatu untuk mempertahankan tanah air mereka, Gaza. terima kasih Ya Allah, Kau kurniakan Dr Mursi pemimpin Mesir yang akan terus membantu dan takkan tinggalkan Gaza sendirian. 



*maaf, ayat berterabur, atas rasa hati yang turut berterabur.*

Leave A Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...