Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Kita tidak mampu melihat Allah dengan mata kasar kita tapi lihatlah Allah dengan mata hati kita. Allah 'hadir' dalam setiap hati dan jiwa hamba-hamba yang mengharapkan keredhaanNya. Allah bersama di setiap langkah, di setiap nafas hamba-hamba yang mengharapkan cinta dariNya. Maka 'bawalah' Allah dalam setiap urusan kita.

Dalam hati ada taman

 Assalamualaikum semua

Hari ni, berjalan macam biasa. Everything like normal, bangun pagi, pergi kerja, buat kerja, call vendor mintak ambil barang untuk hardened, buat Process Treatment Request (PTR), abang jep mintak assembly drawing yang dulu2, aku carikkan, jumpa, discuss2 kejap simpan balik drawing dalam fail, kacau2 abang zam kat bawah, di'PAUH'kan aku macam biasa, gelak2 dengan myeo thet penjaga CNC milling kat bawah. Semuanya mcm biasa, tak ada yang luar biasa pun hari ni.... Tapi aku tak tahu kenapa hati ni rasa berbunga-bunga sangat, membuak2 keceriaan aku hari ni, seolah-olah mcm esok aku nk bertunang dengan pemuda idaman. hihi... Maaf yer, kalau ada sape nampak saya senyum sorang2 hari ni, kalau tanya kenapa, saya takde jawapan. Hati rasa berbunga-bunga sampai nak senyum lebar dari telinga ke telinga. ^_____________^

Alhamdulillah, dah nak 5 bulan aku kat company ni. semuanya berjalan dengan baik sekali. kerja yang susah Allah permudahkan. Sampaikan Kak Rin Admin pelik kenapa mija tak macam QC dulu, pening, tension buat keje QC ni...Mija pulak rilex je buat keje, tenang je layan abg erwan, bos aku tu yang mcm2 ragam, peel cepat pelupa beliau yang selalu jadi masalah kat semua orang. PO dah letak atas meja dia, dia mati-mati kata takde pun dengan muka garang beliau. lepas dah jumpa, sengih pastu ckp sori2. hehehe..aku yang dah tau peel beliau begitu kne alert cepat2. pastu simpan drawing elok2 dalam fail, kang dia mintak drawing doploh tahun yang lepas senang nak carik balik. takdelah aku menangis sorang2 nak carik, dia tau mesti ada kat atas meja dia je. tolong nye tidak.hehehehe

Anyway, apa2 pun, i like what im doing now, really!! Even job 21 jigs dtg sekali pun, aku akan tempuh jua..ceceh..tapi mmg tak dinafikan, kesusahan tu tetap akan ade. Bila rasa susah sangat nak setelkan keje, aku amalkan baca Rabbi Yassir wala tua'sir, Rabbi Tham-min bil hairi (maksudnya, Ya Allah, Kau permudahkanlah, jangan Kau susahkan. Ya Allah Kau akhirkan dengan kebaikan). Baca banyak2 dalam hati. Sekejap je Allah permudahkan urusan aku. Sebab tu kerja aku semua smooth je dpt disetelkan, Allah yang tolong. ^_^

Oklah, lunch time!!!!

Kami!!!
p/s: Kak lang ajak picnic next week, xsabarnya nak pegi..hewhewhew

Comments
2 Responses to “Dalam hati ada taman”
  1. alhamdulillah... nak amalkan jugaklah...hee

  2. cuba amalkan...buat keje smooth je..insyaAllah..

Leave A Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...