Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Kita tidak mampu melihat Allah dengan mata kasar kita tapi lihatlah Allah dengan mata hati kita. Allah 'hadir' dalam setiap hati dan jiwa hamba-hamba yang mengharapkan keredhaanNya. Allah bersama di setiap langkah, di setiap nafas hamba-hamba yang mengharapkan cinta dariNya. Maka 'bawalah' Allah dalam setiap urusan kita.

Im Here until 26th August



Assalamualaikum wbt.. amacam? Dah bersedia nk hadapi Ramadan? Apa persediaan korang utk hadapi bulan tu? Bagi yang baru mula bekerja, ada tak test berpuasa time bekerja? Bagi yang belum, kena test dulu..takut xtertahan nanti..selain tu kena banyakkan berdoa semoga kita semua dapat jalani bulan barakah tu nanti dengan baik, INSYAALLAH…


Buat pengetahuan semua, saya sedang berpraktikal kat kilang Sony EMCS (M) Sdn.Bhd. wah..nama pun dah menggamit suasana.. mmg gah dapat berpraktikal kat sana sbb syarikat besar, elaun pun Alhamdulillah boleh tahan. Tapi sayang nye apa yang saya buat selama 2 bulan lebih kat sana langsung xde kaitan dengan kos dan subjek yang pernah saya belajar. TAPI! Banyak mende baru yang saya dapat bile ber ‘LI’ kat sana. Iaitu..sabar+rajin dan softskill yg lain.^^


Related atau x dengan kos kite itu x menjadi masalah malah DR CHIA (pensyarah melawat saya hari tu) pun cakap xde kesan kat markah saya…asalkan saya jadi pekerja baik yang ikut cakap supervisor saya..^^


Bekerja ni adalah satu medan yang betul2 uji ketahanan+kesabaran kite. Sabar dengan sikap orang lain, sabar dengan waktu bekerja yang lambat sgt bergerak (adoiiihhh), sabar dengan operator n leader operator yang tahu nk cepat je bile buat keje..urm….semuanya SABAR.


Walaubagaimanapun, saya bukanlah seorang pekerja yang bagus sepanjang praktikal, sbb saya xminat dan xreti jadi seorang mekanik. Kawan2 sy pon semuanye lelaki, dan mereka semua berada dalam bidang tersebut. saya xdapat nk panjat2 sebab lain mcm je sume org tgk..apa yg saya dapat lakukan sy buat dgn baik, sy xnk berharap dgn sape2..sumenye kerana Allah..insyaALLAH


Kat bawah ni sume pics time praktikal++ jig2 yang saya jaga..lepas dah abes nanti, saya pasti rindukan kenangan dan suasana di Sony..^^


ni mase first day kitorg..ni semua hosmet saya yg sy sayang sangat <3<3

dengan min...satu dept dgn saya^^


dengan sue n emy..diorg sgt best!


yg ni mesin board cutter yg sinonim dgn saya, smpai ade yg panggil sy tokey board cutter heee


yg ni jig tuner..sgt2 best bile pasang jig ni. n puas bile siap n berfungsi dgn baik..hiii

yg ni spacer feeder. supervisor sy tgh buat projek pakai mesin ni..xsiap2 ag..@_@


im a trainee at SOEM ^^

Leave A Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...