Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Kita tidak mampu melihat Allah dengan mata kasar kita tapi lihatlah Allah dengan mata hati kita. Allah 'hadir' dalam setiap hati dan jiwa hamba-hamba yang mengharapkan keredhaanNya. Allah bersama di setiap langkah, di setiap nafas hamba-hamba yang mengharapkan cinta dariNya. Maka 'bawalah' Allah dalam setiap urusan kita.

~(^_^)v~

ALHAMDULILLAH....Hari ni lega sangat, sebab paper untuk semua killer subjek dah tamat tadi..cuma tinggal satu paper je lagi: aplikasi komputer...(xkiller ke?..killer jugak cume takla sekiller yg lain..)..ini bermakna cuti panjang semakin hampir, makin dekat..semua student U dah kecoh nk balik rumah, nk balik kg..nk peluk cium mak ayah bila sampai rumah..lebih2 lagi yg duduk utara,pantai timur(yg jauh2..)

So mcm mane dgn Armiza Aris?...urmm....Armiza Aris cam xde perasaan je..cuti tetap cuti, cume maybe x segembira org lain yg gembira sangat tu. Feeling biasa2 je. Sebab sebelum pulang, sebelum dapat salam mak ayah, ada tugas yg perlu dilakasanakan..Ada perkampungan weekend ni. Dah selesai baru rasa lega nk pulang. Perkampungan PMFST...semakin tinggi tugas dipikul, semakin byk kerja..kalaula dapat lari dari perkampungan tu, dah lama dah buat..tapi xboleh, nanti Allah marah..mcm lari dari medan perang je. Tadi baru je baca Al-quran surah At Taubah (ayat 81)


"Orang-orang (munafik) yang ditinggalkan (tidak turut berperang) itu, bersukacita disebabkan mereka tinggal di belakang Rasulullah (di Madinah) dan mereka (sememangnya) tidak suka berjihad dengan harta benda dan jiwa mereka pada jalan Allah (dengan sebab kufurnya), dan mereka pula (menghasut dengan) berkata: "Janganlah kamu keluar beramai-ramai (untuk berperang) pada musim panas ini". Katakanlah (wahai Muhammad): "Api neraka Jahannam lebih panas membakar", kalaulah mereka itu orang-orang yang memahami.

Tanggungjawab yang terpikul umpama satu jihad buat kita. Tanggungjawab yang diberi adalah amanah yang paling berat. Mana mungkin insan yang bertaqwa tegar untuk lari dari tanggungjawab..(nauzubillah...jauhilah aku Ya Allah..) Jadi Armiza Aris perlulah ikhlaskan hati, tabahkan semangat..sesungguhnya Allah sentiasa bersamamu..Allahuakbar!!

Leave A Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...